Η ΡΑΕΚ ως Αρμόδια Αρχή για τη διασφάλιση της εφαρμογής των προνοιών του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1227/2011 και των σχετικών τροποποιήσεων αυτού και με σκοπό την παρακολούθηση και διασφάλιση του επιπέδου διαφάνειας και ακεραιότητας της αγοράς αλλά και της διασφάλισης της συμμόρφωσης των επιχειρήσεων ηλεκτρικής ενέργειας προς τις υποχρεώσεις περί διαφάνειας και ακεραιότητας εκδίδει την παρούσα ανακοίνωση σε συνέχεια προηγούμενων σχετικών ανακοινώσεων, η οποία αποτελεί υπενθύμιση προς τους εμπλεκόμενους.
 
Είναι σημαντικό να διασφαλισθεί ότι οι καταναλωτές και άλλοι συμμετέχοντες στην αγορά μπορούν να έχουν εμπιστοσύνη στην ακεραιότητα της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, ότι οι τιμές που καθορίζονται στην αγορά ενέργειας αντικατοπτρίζουν δίκαιη και ανταγωνιστική αλληλεπίδραση μεταξύ προσφοράς και ζήτησης και ότι δεν προκύπτουν τυχόν αδικαιολόγητα κέρδη από κατάχρηση της αγοράς. Η ακεραιότητα και η διαφάνεια στην αγορά ενέργειας θα πρέπει πάντα να αποσκοπεί στην ενθάρρυνση ανοικτού και δίκαιου ανταγωνισμού προς το συμφέρον του τελικού καταναλωτή ενέργειας.
 
Ο Κανονισμός (ΕΕ) 1227/2011 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Οκτωβρίου 2011 για την ακεραιότητα και τη διαφάνεια στη χονδρική αγορά ενέργειας (REMIT), θεσπίζει κανόνες σχετικά με την απαγόρευση των καταχρηστικών πρακτικών που επηρεάζουν τις χονδρικές αγορές ενέργειας, οι οποίοι είναι σύμφωνοι με τους κανόνες που εφαρμόζονται στις χρηματοοικονομικές αγορές και με την ορθή λειτουργία αυτών των χονδρικών αγορών ενέργειας, λαμβάνοντας ταυτόχρονα υπόψη τα ειδικά χαρακτηριστικά τους.
 
Στο πλαίσιο ενίσχυσης και βελτιστοποίησης των προνοιών του Κανονισμού (ΕΕ) 1227/2011, στις 7 Μαΐου 2024, τέθηκε σε ισχύ ο Κανονισμός (ΕΕ) 2024/1106 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Απριλίου 2024 για την τροποποίηση των κανονισμών (ΕΕ) αριθ. 1227/2011 και (ΕΕ) 2019/942 από τούδε και στο εξής ‘Κανονισμός REMIT’, ο οποίος εισάγει νέα μέτρα για την καλύτερη προστασία των πολιτών και των επιχειρήσεων της ΕΕ από την κατάχρηση στην αγορά ενέργειας. Ο Κανονισμός (ΕΕ) 2024/1106 διασφαλίζει περαιτέρω τη διαφάνεια και να αυξάνει τις ικανότητες παρακολούθησης, πράγμα που θα συμβάλει στη σταθεροποίηση των τιμών της ενέργειας και στην προστασία των καταναλωτών. Επιπλέον, διασφαλίζει την αποτελεσματικότερη διερεύνηση και επιβολή του νόμου σε υποθέσεις πιθανής διασυνοριακής κατάχρησης της αγοράς αντιμετωπίζοντας τις αδυναμίες που εντοπίστηκαν στο ισχύον πλαίσιο.
 
Σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2024/1106, στους συμμετέχοντες στην αγορά συμπεριλαμβάνονται και άλλοι φορείς και συγκεκριμένα «Συμμετέχων στην αγορά ως προνοείται στον νέο Κανονισμό σημαίνει κάθε πρόσωπο, περιλαμβανομένων των διαχειριστών συστημάτων μεταφοράς, των διαχειριστών συστημάτων διανομής, των διαχειριστών συστημάτων αποθήκευσης και των διαχειριστών συστημάτων ΥΦΑ, που πραγματοποιεί συναλλαγές, συμπεριλαμβανομένων των εντολών διαπραγμάτευσης σε μία ή περισσότερες χονδρικές αγορές ενέργειας».
 
Σύμφωνα με τον Οδηγό του ACER για την εφαρμογή του Κανονισμού REMIΤ1, ο Οργανισμός θεωρεί επί του παρόντος τουλάχιστον τα ακόλουθα άτομα ως συμμετέχοντες στην αγορά στο πλαίσιο του REMIT εάν συνάπτουν συναλλαγές, συμπεριλαμβανομένων των εντολών διαπραγμάτευσης, μιας ή περισσότερων χονδρικών αγορών ενέργειας:
  • Εταιρείες εμπορίας ενέργειας με την έννοια της «επιχείρησης ηλεκτρικής ενέργειας» σύμφωνα με το Άρθρο 2(57) της Οδηγίας 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 5ης Ιουλίου 2019, σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, που ασκούν τουλάχιστον μία από τις ακόλουθες δραστηριότητες: μεταφορά, προμήθεια ή αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και με την έννοια της «επιχείρησης φυσικού αερίου» σύμφωνα με το Άρθρο 2(1) της Οδηγίας 2009/73/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13 Ιούλιος 2009 σχετικά με κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά φυσικού αερίου, που εκτελεί τουλάχιστον μία από τις ακόλουθες λειτουργίες: μεταφορά, προμήθεια ή αγορά φυσικού αερίου, περιλαμβανομένου του υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ).
  • Παραγωγοί ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου κατά την έννοια του Άρθρου 2 (38) της Οδηγίας 2019/944 και του Άρθρου 2(1) της Οδηγίας 2009/73/ΕΚ, συμπεριλαμβανομένων των παραγωγών που προμηθεύουν την παραγωγή τους στην εσωτερική τους μονάδα εμπορίας ή εταιρεία εμπορίας ενέργειας.
  • Αποστολείς (shippers) φυσικού αερίου.
  • Υπεύθυνες οντότητες εξισορρόπησης.
  • Πελάτες χονδρικής κατά την έννοια του Άρθρου 2(2) της Οδηγίας 2019/944 και του Άρθρου 2(29) της Οδηγίας 2009/73/ΕΚ.
  • Τελικοί πελάτες κατά την έννοια του Άρθρου 2(3) της Οδηγίας 2019/944 και του Άρθρου 2(27) της Οδηγίας 2009/73/ΕΚ, που ενεργούν ως ενιαία οικονομική οντότητα με δυναμικότητα κατανάλωσης 600 GWh ή μεγαλύτερη ετησίως. Εάν η κατανάλωση ενός τελικού πελάτη πραγματοποιείται σε αγορές με αλληλένδετες τιμές, η συνολική δυναμικότητα κατανάλωσης αυτού του πελάτη είναι το άθροισμα της καταναλωτικής του δυναμικότητας σε όλες αυτές τις αγορές.
  • Διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς (ΔΣΜ) κατά την έννοια του Άρθρου 2(35) της Οδηγίας 2019/944 και του Άρθρου 2(4) της Οδηγίας 2009/73/ΕΚ.
  • Διαχειριστές συστημάτων διανομής (ΔΣΔ) κατά την έννοια του Άρθρου 2(29) της Οδηγίας 2019/944 και του Άρθρου 2(6) της Οδηγίας 2009/73/ΕΚ.
  • Διαχειριστές συστημάτων αποθήκευσης κατά την έννοια του Άρθρου 2(10) της Οδηγίας 2009/73/ΕΚ.
  • Διαχειριστές συστημάτων ΥΦΑ κατά την έννοια του Άρθρου 2(12) της Οδηγίας 2009/73/ΕΚ.
  • Επιχειρήσεις επενδύσεων κατά την έννοια του Άρθρου 4(1)(1) της Οδηγίας 2014/65 (MiFID II).
Ωστόσο, θα πρέπει να τονιστεί ότι η υποχρέωση εγγραφής ως συμμετέχων στην αγορά σύμφωνα με το Άρθρο 9(1) του Κανονισμού REMIT ισχύει μόνο για τους συμμετέχοντες στην αγορά που πραγματοποιούν συναλλαγές για τις οποίες απαιτείται να αναφέρονται στον Οργανισμό σύμφωνα με το Άρθρο 8(1).
«Οι συμμετέχοντες στην αγορά, παρέχουν στον Οργανισμό καταγραφή των συναλλαγών στις χονδρικές αγορές ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των εντολών διαπραγμάτευσης. Οι πληροφορίες που αναφέρονται περιλαμβάνουν τον ακριβή προσδιορισμό των ενεργειακών προϊόντων χονδρικής που αγοράσθηκαν και πωλήθηκαν, την τιμή και την ποσότητα που συμφωνήθηκε, τις ημερομηνίες και τον χρόνο εκτέλεσης, τα μέρη της συναλλαγής και τους δικαιούχους της συναλλαγής και οποιαδήποτε άλλη σχετική πληροφορία.»
Η απαίτηση εγγραφής στο REMIT ισχύει για οποιοδήποτε πρόσωπο, νομικό ή φυσικό, που συνάπτει συναλλαγές που απαιτείται να αναφέρονται. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι όλοι οι συμμετέχοντες στην αγορά που πραγματοποιούν συναλλαγές, οι οποίες πρέπει να αναφέρονται στον Οργανισμό σύμφωνα με το άρθρο 8 παράγραφος 1, πρέπει να εγγραφούν, ακόμη και αν μια μητρική, θυγατρική ή άλλη σχετική επιχείρηση είναι ήδη εγγεγραμμένη ή εγγράφεται. Υπό την προϋπόθεση ότι δεν είναι χωριστά νομικά πρόσωπα, τα υποκαταστήματα (branches) ενός συμμετέχοντος στην αγορά δεν χρειάζεται να εγγραφούν ως χωριστοί συμμετέχοντες στην αγορά.
Όσον αφορά τους Παραγωγούς, σύμφωνα με το Άρθρο 4(1)(β) του Εκτελεστικού Κανονισμού μια συνδυασμένη ισχύς ίση ή μικρότερη από 10 MW θα πρέπει να δηλώνεται μόνο κατόπιν αιτιολογημένου αιτήματος του Οργανισμού, εκτός εάν έχει συναφθεί σε οργανωμένη αγορά. Συνεπώς, οι συμμετέχοντες στην αγορά με συνδυασμένη ισχύ ίση ή μικρότερη από 10 MW δεν χρειάζεται να εγγραφούν στο CEREMP2

Σύμφωνα με το Άρθρο 2(13) του Εκτελεστικού Κανονισμού (EE) 1348/2014, ως μονάδα παραγωγής νοείται μια εγκατάσταση ηλεκτροπαραγωγής, αποτελούμενη από μία μόνο μονάδα ηλεκτροπαραγωγής ή από συγκρότημα μονάδων ηλεκτροπαραγωγής. Έτσι, μια μονάδα παραγωγής δεν είναι πάντα μια ενιαία μονάδα παραγωγής (π.χ. μια ανεμογεννήτρια), αλλά μπορεί επίσης να είναι συνδυασμός μονάδων (π.χ. πολλές ανεμογεννήτριες). Κατά τον καθορισμό μιας μονάδας παραγωγής, η χωρική γειτνίαση και η ιδιοκτησιακή δομή είναι σημαντικές. Έτσι, μια μονάδα παραγωγής μπορεί να είναι μέρος ενός αιολικού πάρκου (π.χ. 5 ανεμογεννήτριες) που ανήκει σε έναν συμμετέχοντα στην αγορά. Αυτό οδηγεί στα ακόλουθα συγκεκριμένα παραδείγματα για αιολικούς σταθμούς (ανάλογα και για άλλους τύπους παραγωγής):
  • Συμβάσεις φυσικής παράδοσης ηλεκτρικής ενέργειας ενός αιολικού πάρκου (ή τμημάτων του αιολικού πάρκου) με συνολική ισχύ ίση με ή λιγότερο από 10 MW είναι δηλωτέες μόνο κατόπιν αιτιολογημένου αιτήματος του Οργανισμού (ad-hoc basis) - διάγραμμα A.
  • Συμβάσεις φυσικής παράδοσης ηλεκτρικής ενέργειας ενός αιολικού πάρκου (ή τμημάτων του αιολικού πάρκου) με συνολική ισχύ άνω των 10 MW είναι υπό αναφορά σε τακτική βάση - διάγραμμα B.
  • Εάν ένας συμμετέχων στην αγορά έχει στη διάθεσή του περισσότερα από ένα αιολικά πάρκα (ή τμήματα αιολικού πάρκου) τα οποία είναι χωρικά διαχωρισμένα και το καθένα από αυτά έχει ισχύ ίση ή μικρότερη από 10 MW και τα οποία διατίθενται στο εμπόριο σε διαφορετικά συμβόλαια, αυτές οι συμβάσεις δεν είναι δηλώσιμες - διάγραμμα C.
  • Εάν ένας συμμετέχων στην αγορά έχει στη διάθεσή του περισσότερα από ένα αιολικά πάρκα (ή τμήματα αιολικού πάρκου) τα οποία είναι χωρικά διαχωρισμένα και το καθένα από αυτά έχει ισχύ ίση ή μικρότερη από 10 MW και τα οποία διατίθενται στην αγορά σε μια κοινή σύμβαση, αυτή η σύμβαση είναι δηλωτέα - διάγραμμα D.
  • Εάν η εμπορία της ισχύος εκτελείται από τρίτο μέρος – π.χ. ο φορέας εκμετάλλευσης ενός αιολικού πάρκου – και το αιολικό πάρκο έχει συνολική παραγωγική ισχύ μεγαλύτερη από 10 MW, αυτό το τρίτο μέρος πρέπει να εγγραφεί ως συμμετέχων στην αγορά και να αναφέρει τις αντίστοιχες συμβάσεις.
A screenshot of a computer

AI-generated content may be incorrect.
A screenshot of a computer

AI-generated content may be incorrect.
Διάγραμμα A-D: Παραδείγματα αιολικών σταθμών σε σχέση με την υποχρέωση αναφοράς
 
Στόχος της παρούσας ανακοίνωσης είναι:
 
  • να ενημερώσει για ακόμη μια φορά τους συμμετέχοντες στην αγορά για τις βασικές τους υποχρεώσεις έναντι του Κανονισμού REMIT,
  • να ενημερώσει τους συμμετέχοντες στην αγορά αλλά και άλλους εμπλεκόμενους οι οποίοι δυνατόν να εμπλέκονται ή να κατέχουν πληροφορίες λόγω της θέσης τους για τις κύριες υποχρεώσεις που υπέχουν έναντι των εν λόγω Κανονισμών και της σχετικής εθνικής Νομοθεσίας και παράλληλα να φέρει εις γνώση όλων, των κυρώσεων που δυνατό να επιβληθούν σε περίπτωση οποιασδήποτε σχετικής με το θέμα παράβασης και ειδικότερα σε σχέση με τη διάδοση ψευδών και παραπλανητικών πληροφοριών που δυνατό να επηρεάσουν την αγορά αλλά και την αποκάλυψη εμπιστευτικών πληροφοριών σχετικά με ενεργειακό προϊόν χονδρικής.
 
Σύμφωνα με το άρθρο 8 (Συγκέντρωση Δεδομένων) του Κανονισμού REMIT, οι συμμετέχοντες στην αγορά ή, για λογαριασμό τους πρόσωπο ή αρχή ως απαριθμείται ακολούθως:
  1. Τρίτος που ενεργεί για λογαριασμό του συμμετέχοντος στην αγορά·
  2. Ένα σύστημα αναφοράς συναλλαγών·
  3. Μια οργανωμένη αγορά, ένα σύστημα αντιστοίχισης των εντολών ή άλλο πρόσωπο που κατ’ επάγγελμα διεκπεραιώνει ή εκτελεί συναλλαγές·
  4. Ένα αρχείο καταγραφής συναλλαγών που έχει εγγραφεί ή αναγνωρισθεί σύμφωνα με την εφαρμοστέα ενωσιακή νομοθεσία σχετικά με τις συναλλαγές παραγώγων, τους κεντρικούς αντισυμβαλλομένους και τα αρχεία καταγραφής συναλλαγών· ή
  5. Μια αρμόδια αρχή που έχει λάβει τις εν λόγω πληροφορίες σύμφωνα με το άρθρο 25 παράγραφος 3 της οδηγίας 2004/39/ΕΚ ή η Ευρωπαϊκή Αρχή Κινητών Αξιών και Αγορών (ΕΑΚΑΑ), εφόσον έχει λάβει τις εν λόγω πληροφορίες σύμφωνα με την εφαρμοστέα ενωσιακή νομοθεσία σχετικά με τις συναλλαγές παραγώγων, τους κεντρικούς αντισυμβαλλομένους και τα αρχεία καταγραφής συναλλαγών,
 παρέχουν στον Οργανισμό καταγραφή των συναλλαγών στις χονδρικές αγορές ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των εντολών διαπραγμάτευσης. 
 
Οι πληροφορίες που υποβάλλονται περιλαμβάνουν: 
  1. τον ακριβή προσδιορισμό των ενεργειακών προϊόντων χονδρικής που αγοράσθηκαν και πωλήθηκαν, 
  2. την τιμή και την ποσότητα που συμφωνήθηκε, 
  3. τις ημερομηνίες και τον χρόνο εκτέλεσης, 
  4. τα μέρη της συναλλαγής και τους ενδιάμεσους ή τελικούς δικαιούχους της συναλλαγής και 
  5. οποιαδήποτε άλλη σχετική πληροφορία. 
Οι συμμετέχοντες στην αγορά παρέχουν επίσης πληροφορίες σχετικά με τα ανοίγματά τους, αναλυτικά ανά προϊόν, συμπεριλαμβανομένων των συναλλαγών που πραγματοποιούνται εξωχρηματιστηριακά. Ενώ οι συμμετέχοντες στην αγορά έχουν τη συνολική ευθύνη, από τη στιγμή που οι απαιτούμενες πληροφορίες λαμβάνονται από πρόσωπο ή οντότητα που απαριθμείται πιο πάνω, η υποχρέωση αναφοράς πληροφοριών του συμμετέχοντος στην αγορά θεωρείται ότι έχει εκπληρωθεί. Οι πληροφορίες που αναφέρονται στην παρούσα παράγραφο παρέχονται μέσω εγγεγραμμένων μηχανισμών αναφοράς (registered reporting mechanisms).
 
Για να διευκολυνθεί η αναφορά, ο Οργανισμός συντάσσει και δημοσιεύει, κατάλογο εγγεγραμμένων μηχανισμών αναφοράς τον οποίο επικαιροποιεί εγκαίρως. Ο κατάλογος είναι διαθέσιμος στον ακόλουθο σύνδεσμο: 
https://www.acer-remit.eu/portal/list-of-rrm#
 
Οι συμμετέχοντες στην αγορά παρέχουν στον Οργανισμό και τις εθνικές ρυθμιστικές αρχές τις πληροφορίες που αφορούν τη δυναμικότητα και τη χρήση των εγκαταστάσεων παραγωγής, αποθήκευσης, κατανάλωσης ή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου ή που αφορούν τη δυναμικότητα και τη χρήση εγκαταστάσεων ΥΦΑ, περιλαμβανόμενης της προγραμματισμένης ή μη προγραμματισμένης μη διαθεσιμότητας των εν λόγω εγκαταστάσεων, και τις προνομιακές πληροφορίες που δημοσιοποιούνται σύμφωνα με το άρθρο 4 του Κανονισμού REMIT, για τις ανάγκες της παρακολούθησης των διαπραγματεύσεων στις χονδρικές αγορές ενέργειας. Η υποχρέωση υποβολής στοιχείων που επιβάλλεται στους συμμετέχοντες στην αγορά ελαχιστοποιείται με τη συγκέντρωση των αναγκαίων πληροφοριών ή μέρους αυτών, εφόσον αυτό είναι δυνατόν, από υπάρχουσες πηγές.
 
Οι συμμετέχοντες στην αγορά θα πρέπει να αναφέρουν τακτικά στον Οργανισμό τις λεπτομέρειες των ενεργειακών συμβάσεων χονδρικής που αφορούν τόσο την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου όσο και τη μεταφορά των εν λόγω προϊόντων. Οι συμβάσεις για υπηρεσίες εξισορρόπησης, οι συμβάσεις μεταξύ διαφορετικών μελών του ίδιου ομίλου εταιρειών και οι συμβάσεις για την πώληση της παραγωγής μικρών εγκαταστάσεων παραγωγής ενέργειας θα πρέπει να αναφέρονται στον Οργανισμό σε ειδικές περιπτώσεις και μόνο κατόπιν αιτιολογημένης αιτήσεώς του.
 
Ο Εκτελεστικός Κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 1348/2014 της Επιτροπής ορίζει κανόνες για την παροχή δεδομένων στον Οργανισμό κατ' εφαρμογή του άρθρου 8 παράγραφοι 2 και 6 του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1227/2011. Προσδιορίζει τις λεπτομέρειες των προς αναφορά ενεργειακών προϊόντων χονδρικής και βασικών δεδομένων. Καθορίζει επίσης κατάλληλους διαύλους για την αναφορά δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων του χρόνου και της περιοδικότητας των σχετικών αναφορών.
 
Λεπτομερής κατάλογος των προς αναφορά συμβάσεων βρίσκεται στο Άρθρο 3 του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1348/2014 ενώ κατάλογος των προς αναφορά συμβάσεων κατόπιν αιτήσεως του Οργανισμού βρίσκεται στο άρθρο 4. 
 
Για να διευκολυνθεί η αναφορά, ο Οργανισμός συντάσσει και διατηρεί δημόσιο κατάλογο τυποποιημένων συμβάσεων, τον οποίο επικαιροποιεί εγκαίρως. Ο κατάλογος είναι διαθέσιμος στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://www.acer-remit.eu/portal/standardised-contract
 
Για να διευκολυνθεί η αναφορά, ο Οργανισμός συντάσσει και δημοσιεύει, κατάλογο οργανωμένων αγορών τον οποίο επικαιροποιεί εγκαίρως. Ο κατάλογος είναι διαθέσιμος στον ακόλουθο σύνδεσμο: 
https://www.acer-remit.eu/portal/organised-marketplaces
 
Σύμφωνα με το άρθρο 9 (Εγγραφή των συμμετεχόντων στην αγορά) οι συμμετέχοντες στην αγορά οι οποίοι προβαίνουν σε συναλλαγές που απαιτείται να αναφέρονται στον Οργανισμό δυνάμει του άρθρου 8 παράγραφος 1 του Κανονισμού REMIT εγγράφονται στην εθνική ρυθμιστική αρχή στο κράτος μέλος στο οποίο είναι εγκατεστημένοι ή διαμένουν.
 
Οι συμμετέχοντες στις αγορές ενέργειας στην Κύπρο  θα πρέπει να εγγραφούν, μέσω της ΡΑΕΚ, χρησιμοποιώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:  
Εγγραφή
 
Το σύστημα που χρησιμοποιείται για την εγγραφή των συμμετεχόντων στις αγορές ενέργειας στην Κύπρο καλείται Κεντρικό Ευρωπαϊκό Μητρώο για τους Συμμετέχοντες στις Αγορές Ενέργειας CEREMP. To CEREMP είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα που αναπτύχθηκε από τoν ACER και τις Εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές για χρήση από τους συμμετέχοντες στις ενεργειακές αγορές προκειμένου να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις εγγραφής και υποβολής στοιχείων σύμφωνα με τον Κανονισμό REMIT.

Ο Οργανισμός έχει ήδη καθορίσει τις πληροφορίες που θα πρέπει να υποβάλλονται για την ηλεκτρονική εγγραφή των συμμετεχόντων.  Η ΡΑΕK έχει δημιουργήσει ειδικό μητρώο συμμετεχόντων για σκοπούς εφαρμογής του Κανονισμού REMIT το οποίο και φέρει την υποχρέωση να διατηρεί συνεχώς ενημερωμένο.

Για σκοπούς υποβοήθησης και υποστήριξης των συμμετεχόντων στην αγορά υπάρχει διαθέσιμο το Εγχειρίδιο Εγγραφής CEREMP ειδικά για την περίπτωση της Κύπρου.

Για περαιτέρω υποστήριξη παρακαλώ αποστείλετε τα ερωτήματά σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση regulator.cy@cera.org.cy με τίτλο REMIT-CEREMP-CERA-(Name of Market Participant) –Question. 
   
Λευκωσία
8 Αυγούστου 2025